Subject: FW: Kastre vallas Kaagvere külas Kütinurga kinnistu- Detailplaneering ja ristumiskoha ning kinnistusisene TL lahenduse eskiis
From: "Anne Vesinurm" <[email-masked]>
To: "Anne Vesinurm" <[email-masked]>
Date: Thu, 11 Jan 2024 11:36:51 +0200

From: Aigar Reimann <[email-masked]>
Sent: Thursday, January 11, 2024 9:03 AM
To: Kristi Kuuse <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: 'Aavo Ossip' <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; 'Laura Andla'
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Kastre vallas Kaagvere külas Kütinurga kinnistu- Detailplaneering
ja ristumiskoha ning kinnistusisene TL lahenduse eskiis

Tere

Haspo OÜ (esindaja Aavo Ossip) tellimusel koostavad Landverk OÜ
(teede-ehitusliku osa insenerid) ja Tartu Arhitektuuribüroo OÜ
(Detailplaneeringu koostaja) Kütinurga kinnistu detailplaneeringut.

Tänaseks on koostatud planeeringu ja TL osa eskiisid, mis on alla laetavad
aadressilt:
https://www.dropbox.com/scl/fo/cleyga2gvtu46xig9v45y/h?rlkey=edcsy1w6azy87
mp61fowvy8aj
<https://www.dropbox.com/scl/fo/cleyga2gvtu46xig9v45y/h?rlkey=edcsy1w6azy8
7mp61fowvy8aj&dl=0> &dl=0

Palume teil tutvuda esitatud joonistega ja kinnitada (kooskõlastada), et
kavandatud planeeringualaga seotud lahendused (sh. ristumiskoht) külgneva
riigiteega „22260 Vana-Kastre – Roiu tee“ vastavad Transpordiameti
nõuetele ning võime jätkata planeeringu koostamist.

Jääme esimesel võimalusel ootama teie tagasisidet.

Lugupidamisega

Aigar Reimann

projektijuht

+372 5373 1431

 <http://www.landverk.ee/> www.landverk.ee

-------- Edastatud kiri --------

Teema:

RE: Kütinurga kinnistu mahasõit

Kuupäev:

Wed, 3 Jan 2024 13:12:51 +0000

Saatja:

Kristi Kuuse  <mailto:[email-masked]>
<[email-masked]>

Saaja:

Aavo Ossip  <mailto:[email-masked]> <[email-masked]>

Tere

Suur tänu, et pöördusite!

Palun projekteerijal kontrollida üle ristumiskoha nähtavuskolmnurk. Teele
tulija või teel liikuja jaoks on ülimalt oluline, et nähtavuskolmnurgas ei
oleks nähtavust piiravat haljastust. Tegu on siin teekurviga ja lisaks ka
reljeefi muutus, mis takistab ristumiskohalt väljudes nö selja taha
vaadet. Meil on vahepeal õnneks normid natuke muutunud ja mulle tundub, et
antud kohal leebemaks, aga selle tõttu palungi projekteerijal kontrollida.

Teen Teile väljavõtted: Valime normist variant B ja kolmnurk tuleb 5 m
(arvestatakse katte servast) x 80 m (vaatekiir tuleb viia tee teljel
vajaliku kaugusse).

Väljavõte normist:

Tegin väljavõte maa-ametist ka:

Panin ristumiskoha asukoha küll hetkel ligikaudse, aga tundub
esmahinnangul, et vaatekiir mahub ilusti ära ja olukord saab kindlasti
parem, kui sisekurvis olemasolev asukoht. Palun kontrollige projektis ka
ja korrigeerige nähtavusala. Siis vaatame uuesti üle.

Vaata täpsemalt soovi korral: kliimaministri 17.11.2023 määruse nr 71 „Tee
projekteerimise normid“ <https://www.riigiteataja.ee/akt/122112023009>

Lisaks, mulle tundus, et see jõnksuga juurdepääsutee asukoht jäi väga
lähendale nõlvale.

Kuna nõlva jooni geodeetilisel alusplaanil pole, on kõrgusmärgid ainult,
siis jäin mõtlema, kas ei hakka seal juurdepääsutee serv varisema?
Enamasti viiakse juurdepääsuteed riigiteedest u 10+ m kaugusele. Siis
autotuled liiga järsku ei pimesta ja teega paralleelselt sõitev auto jääb
piisavalt ohutusse kaugusesse. Siin on planeeritud ka ümberpööramisplats
ja kraavi nõlv ka kohe lähedal. Kas seda kohta annaks ohutumaks muuta?
Kõrguste punktide vahed on arvestatavad. Oleneb palju sellest, mis tee
kõrguseks projekteeritakse.

Lugupidamisega

Kristi Kuuse

Peaspetsialist

Planeerimise osakonna kooskõlastuste üksus

+372 58 603 278

Valge 4 / 11413 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/> Transpordiamet